Living by default

Saturday, May 24, 2014



"Stop living life by default. Take charge n ubah hidup anda ke arah kebaikan. " ( petik dr kata2 sifu saya .. master Firdaus). 

Itulah kata-kata yang terngiang-ngiang di telinga saya.. Membakar semangat saya untuk restructure dan susun semula hidup saya.


     Source: google





Selama lebih 30 tahun saya hidup, memang hampir semua yang berlaku adalah kebetulan. Dari zaman persekolahan sehinggalah ke zaman pekerjaan. Semuanya terjadi by default. Saya hanya akan berusaha untuk buat sebaik mungkin dalam apa jua keadaan.

Masa sekolah, saya masuk MRSM sebab lepas peperiksaan tingkatan tiga.. Semua kawan-kawan isi borang SBP dan MRSM. Jadi saya pun isi borang juga.

Alhamdullilah, saya terpilih untuk masuk MRSM Beseri, Perlis. 
Rezeki untuk masuk MRSM itu telah sedikit sebanyak mengubah hidup saya. 

Kemudian di uni, saya memang blur, tak tahu nak ambil course ape. Mungkin kerana kurang pendedahan jadi saya pun sekali lagi apply course yang 'glamer' pada masa itu.

Setelah mengikuti pengajian dalam jurusan ditawarkan, ternyata saya memang tidak minat. Tetapi seperti selalu, saya tetap akan cuba sebaik mungkin dan alhamdullilah saya tamat pengajian dengan cemerlang.

Semuanya berlaku by default dan saya hanya go with the flow. 
Mungkin kerana saya dari Gen X, saya lebih calculative untuk mengambil risiko dalam setiap perkara. Lebih- lebih lagi yang melibatkan kehidupan. 

Sehinggalah suatu hari bila saya menghadiri kursus NLP dan LUA yang dianjurkan master Firdaus. Saya rasa seperti telah diketuk dikepala yang membuatkan saya sedar dan bersemangat untuk bangkit dan berubah. 



Ya, saya masih risk calculative. Dan setelah di 'calculate', bisnes Shaklee kurang berisiko dan sangat mudah untuk dilaksanakan jika mendapat bimbingan yang betul dari master yang betul.

Alhamdullilah kerana dipertemukan dengan Shaklee. Dan syukur juga kerana ditakdirkan mendapat mentor ( mus dan nadia) dan sifu (master firdaus)



Inginkan side income 3-4 angka sebulan hanya dengan bisnes online Shaklee?

Hubungi Suraya untuk :-

FREE CONSULTATION
and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!



Suraya Azizan
Shaklee ID : 1129784
012 328 6248 (SMS/WhatsApp)

16.5.2014

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images