Kesian Abah

Monday, August 11, 2014

Segala persiapan untuk menyambut Syawal telah abah uruskan. Lemang sudah dibeli. Ketupat sudah diambil. Lauk pauk telah dibeli mengikut pesanan ummi yang menjadi chef terkemuka di rumah ini. 

Pagi raya, abah mengajak ummi dan semua anak lelakinya menunaikan Solat Hari Raya. Abah gagahkan diri melangkahkan kaki ke surau kerana tidak mahu terlepas peluang yang hanya datang setahun sekali sahaja. Abah memasang muka ceria dan gembira buat tatapan semua.

Sedang orang sibuk bergembira, abah sedang menahan sakit. Abah sakit lutut, tidak mampu lagi bergerak cergas seperti biasa. Namun abah tetap sporting melayang kerenah anak cucunya mengajaknya bergambar bersama.

Dalam kesibukan berhari raya, melayan tetamu yang berkunjung kerumah, tiba-tiba abah hilang. Semua tercari-cari mana pergi abah. Rupa-rupanya abah sedang tidur didalam bilik. Kelihatan abah seperti sangat keletihan dan kepenatan.

Encik Suami, mulai resah melihat abahnya begitu. Terus saja dia tanya Yaya, “Takde ape-ape ke boleh bagi abah?”

“Ada” jawab Yaya. 

Bukan taknak suggest, tapi Yaya tak berani. Jadi Yaya pun mengambil approach untuk hanya memceritakan kebaikan product yang berkenaaan, tetapi terpulang pada dia sendiri untuk decide. 

Memang dah diketahui umum. 
Yang terdekat dengan kita, adalah yang paling susah untuk dihampiri. 

Dengan keadaan abah yang begitu, Yaya hanya bercerita tentang Vivix, AJHT dan ostematrix. Hanya yang Yaya rase relevan dengan keadaan abah yang lemah,lelah dan sakit lutut yang konik.

Disini Yaya nak share sedikit informasi yang Yaya bitau Encik Suami.


Tentang Vivix




Tentang AJHT




Tentang ostematrix






Setelah mendapat green light dari Encik Suami, terus Yaya order. InsyaAllah esok Yaya akan dapat barang yang di-order. Jelas terpancar tanda kegembiraan di wajah Encik Suami. Dengan harapan usahanya untu membantu abahnya yang tersayang membuahkan hasi yang positif. 
Walaupun telah banyak habis berbelanja buat persiapan menyambut Hari Raya, namun, bila melihat keuzuran orang tua yang disayangi, segala wang ringgit sudah tidak bermakna jika tidak digunakan untuk membalas segunung budi yang telah mereka laburkan sepanjang hayat kita.
Semoga perkongsian Yaya ini juga dapat dimanfaatkan oleh anak-anak lain yang ingin membantu menambahbaik kesihatan ibu dan ayah mereka.


Yaya

~Your Independent Shalee Distributor~
012 328 6248

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images