Masalah penglihatan? Carotomax boleh membantu!

Monday, August 25, 2014

Assalammualaikum readers..

Baru-baru ni bff Yaya mengadu, dia susah hati sebab anak sulongnya ada masalah penglihatan. Terkejut Yaya bila diberitahu. 

“Bila pulak hang perasan dia taknampak? Dia suka main iPad ke?” tanya Yaya risau.

“iPad tu biasa-biasa je, tak selalu pun. Aku perasan dia tak nampak sebab baruni aku suruh dia baca sign-board tak nampak! “ kata bff Yaya.

Kami berbincang panjang, Yaya cuba memahami situasi sebenar. Dari penjelasannya, beberapa bulan sebelum ini, anaknya telah membuat pemeriksaan mata di sekolah (Pemeriksaan percuma yang diberikan kepada sekolah-sekolah kementerian di Malaysia ini) dan keputusannya positif. Dari rekod yang diterimanya, anaknya itu tiada masalah penglihatan atau rabun, segalanya normal.

Yang menjadikan situasi bertambah pelik apabila bff Yaya membawa anaknya itu ke beberapa kedai cermin mata dan semua kedai enggan membuat kaca mata buat anaknya itu kerana mereka tidak boleh kesan “power” atau tahap rabun yang dialami anak bff Yaya itu.Pergi ke klinik pakar mata juga penjelasan yang sama diterimanya.  




Terdapat 4 jenis rabun iaitu:

1. Rabun Jauh (Miopia)

Miopia adalah “common” dikalangan ramai orang. Rabun jauh ini terjadi apabila cahaya dari objek 
difokuskan disebelah hadapan retina. Individu yang menghidap rabun jauh akan meihat objek jarak jauh kelihatan kabur dan tidak jelas.

2. Rabun Dekat (Hiperopia)

Hiperopia berlaku apabila cahaya dari objek difokuskan dibelakang retina. Individu ini biasa tidak dapat membaca pada jarak yang dekat.

3. Rabun Astimatism

Individu yang mengidap astigmatism mempunyai retina mata yang tidak rata dan penghidapnya akan mengalami silau yang mengganggu, tidak dapat melihat objek dengan jelasa samada dari jarak dekat atau jauh.

4. Rabun Tua

Rabun tua biasanya berlaku kepada individu yang telah mencecah umur 40 tahun ke atas dimana matanya sudah tidak mampu untuk memfokus, kanta mata bertukar keras dan tidak lagi elastik. 



Aduh bertambah pening lah bff Yaya!

Macammana ni, anaknya rabun tapi takboleh buat kaca mata. Abes, tanpa kaca mata, macammana nak selesaikan masalah Tak Nampak tu?

Yaya cadangan Carotomax Shaklee kepada bff Yaya itu. Telah banyak testimoni positif yang diterima dari pengguna dan pengamal Carotomax. Berikut adalah sedikit penjelasan mengenai Carotomax Shaklee.

Apakah Carotomax?



Carotomax Shaklee mengandungi 6 variei karotena, diekstrak dari rangkaian sayur- sayuran dan buah- buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai lauk, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain lagi.




Perbezaan Carotomax Shaklee?

Pengambilan purata karotenoid lutein, likopena dan beta karotena adalah hanya 8mg. Carotomax Shaklee membekalkan lebil 13mg (21,500IU) karotenoid berfaedah ini.

Ahli Nutrisi mencadangkan pengambilan5-9 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan utnuk mengekalkan konsentrasi beta karotena dalam darah. Ini seterusnya memelihara kesihata penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.


Atasia Rabun dengan Carotomax Shaklee

Keempat-empat jenis rabun diatas boleh diatasi secara total, selamat dan semulajadi dengan Carotomax dari Shaklee.


  1. Mempertingkatkan daya penglihatan kerana ia menghasilkan “ungu visual” yang boleh mengekalkan penglihatan dalam gelap.
  2. Membantu atasi rabun malam, rabun dekat, rabun jauh, astimatism, mata kering, kelesuan mata, lingkaran hitam di bawah mata dan masalah kantung mata.
  3. Membantu meredakan masalah penyakit kulit seperti psoriasis, kulit kering, kulit kusam dan kulit berjerawat.
  4. Melindungi lapisan luar kornea, rongga oral dan merawat ulser saluran usus.
  5. Melawan kanser dan antioksida kerana beta karotena yang terkandung dalam carotomax dapat menguatkan sistem imun, melambatkan penuaan dan dapat menghalang pembentukan sel-sel kanser, sekaligus berfungsi mengurangkan risiko kanser.

Testimoni








Jika ada rasa berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Carotomax Shaklee ini, silalah hubungi Yaya di nombor dibawah.

InsyaAllah konsultasi PERCUMA akan diberikan untuk setiap permasalahan yang dikemukakan.

Thank you for reading!



Jika anda rasa entri ini bermanfaat, mohon anda click LIKE di bawah dan SHARE entry ini dengan rakan-rakan anda yang lain. Terima kasih.

Ingin mendapatkan suplemen yang sesuau untuk seisi keluarga? 
Ingin menjana pendapat 4-5 angka sebulan dari rumah?



Hubungi Yaya untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORCABLE PRICE
BUSINESS OPPOTUNITY WITH SHAKLEE!!




YAYA
Shaklee ID : 1129784
012-328 6248 (Call, SMS, WhatsApp)

suraya106@gmail.com


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images